Wat heb je hiervoor gedaan?
“Ik ben in februari 2024 gestart als HR-medewerker bij het NBC. Hiervoor heb ik twee jaar bij Bidfood gewerkt als HR-assistent, waarbij ik vrijwel dezelfde werkzaamheden uitvoerde als nu. Voordat ik ben begonnen bij Bidfood heb ik de studie Facility Management gedaan op de Hogeschool Utrecht. Echt een andere richting dus! Tijdens mijn afstudeerstage ben ik echter in contact gekomen met het werkveld HR en dat wekte mijn interesse. Dus toen ik bij Bidfood werkte, heb ik ondertussen een post-HBO Human Resource Management gevolgd, zodat ik wat extra theorie kan toepassen in de praktijk.”
Hoe ben je bij het NBC terecht gekomen?
“Officieel ben ik eigenlijk weer een beetje terug! Toen ik namelijk studeerde, heb ik een aantal jaar bij Green Village in de bediening gewerkt. Dit heb ik altijd echt met veel plezier gedaan. Toen ik dus op LinkedIn zag dat het NBC een collega voor HR zocht, was de keuze snel gemaakt om een keertje langs te gaan op gesprek.”
Hoe ziet een typische werkdag eruit?
“Onze dagen zijn erg divers, maar ik ga proberen om een typische werkdag te beschrijven. Mijn dag begint met het pakken van een kopje thee. Vaak zit ik dan even met Suzanne, onze HR-manager, om de lopende zaken te bespreken en de prioriteiten te bepalen voor die dag of week. Vervolgens open ik Booq, ons planningssysteem. Ik controleer of de uren van de medewerkers hier goed in zijn verwerkt. Als dit niet het geval is, schakel ik met onze operationeel managers om ervoor te zorgen dat iedereen de juiste uren uitbetaald krijgt.
We hebben vaak verschillende vacatures openstaan en sollicitanten die hierop gereageerd hebben. Ik bekijk de sollicitaties, overleg met de leidinggevende van de betreffende afdeling of we iemand wel of niet uitnodigen voor een gesprek en plan dit vervolgens in. Andere werkzaamheden zijn onder andere de instroom van nieuwe collega’s verzorgen, alles regelen rondom contracten, ziekmeldingen verwerken en nog verschillende toffe HR-projecten zoals het herschrijven van het personeelshandboek of het implementeren van ons nieuwe HR-systeem. De dag vliegt zo voorbij!”
Wat is bij jouw werk het allerbelangrijkste?
“Ik vind het belangrijk om een goede schakel te zijn tussen onze medewerkers, leidinggevenden en de directie. Ook vind ik het belangrijk om als persoon toegankelijk te zijn voor collega’s, zodat ze naar me toe kunnen komen als ze vragen hebben. Bijvoorbeeld hun urenregistratie, salaris, bedrijfskleding of wet- en regelgeving. Hierbij hou ik altijd in gedachten wat de visie van het NBC is, zodat ik hiernaar kan handelen terwijl ik ook mijn collega verder help. Ik probeer hier altijd balans in te vinden.”
Wat vind je het leukste aan je werk?
“Er zijn meerdere dingen die ik erg leuk vind, maar ik denk dat vooral de afwisseling tussen verschillende taken erg leuk is. Het ene moment ben ik administratief bezig om een contractverlenging te verwerken en het andere moment heb ik een tekenafspraak waarbij een nieuwe collega zijn/haar contract komt tekenen. Hierdoor doe ik dus nooit hetzelfde achter elkaar. Ik vind het ook fijn dat ik mijn functie goed kan combineren met de studie waar ik momenteel nog mee bezig ben. Zo kan ik nog steeds verder leren, maar ook ervaring opdoen in de praktijk.”
En waarom is werken bij ons nou zo leuk?
“Ik vind het erg leuk dat ik bij het NBC de kans krijg om diverse dingen op te pakken en te leren. Zoals je al hebt kunnen lezen, heb ik de verantwoordelijkheid voor diverse taken en projecten gekregen terwijl ik hier pas een paar maanden werk. Daarnaast voel je in alles dat het NBC een familiebedrijf is. Er zijn korte lijntjes, iedereen helpt elkaar en is geïnteresseerd in hoe het met je gaat. Daarnaast vind ik het erg mooi om te zien dat iedereen hier hard werkt om samen mooie dingen te bereiken. Het is leuk om daar deel van uit te mogen maken.”
Wat is de belangrijkste les die je hebt geleerd?
“Ik denk niet dat ik één les heb waar ik wat van heb geleerd binnen het NBC. Ik heb hier namelijk in een korte tijd meerdere dingen geleerd van verschillende collega’s. Maar als ik iets moet benoemen, dan is het de kracht van de persoonlijke benadering en zichtbaarheid.
Het is namelijk makkelijk als HR-afdeling om vanaf je bureaustoel mails te sturen naar collega’s. Je wordt er echter ook onzichtbaar door en dan weten mensen je toch minder makkelijk te vinden. Daarom heb ik al snel geleerd om regelmatig over de werkvloer te lopen. Je merkt dan dat je sneller benaderd wordt door collega’s met vragen die zij hebben. Ik denk dat zichtbaarheid voor elke (HR-)afdeling belangrijk is, maar natuurlijk extra als je een familiebedrijf bent. Maar dat is juist leuk!”
Word jij de nieuwe collega van Romy?
Voor onze beide evenementenlocaties zijn we op zoek naar enthousiaste collega’s die van aanpakken weten. We hebben verschillende vacatures openstaan. Lijkt een andere afdeling dan HR & administratie je ook leuk? Bekijk dan vooral alle openstaande vacatures!
Geen vacature gevonden
Er zijn op dit moment helaas geen vacatures op deze afdeling. We zijn echter altijd op zoek naar talent. Voel je dus vrij om ons een open sollicitatie te sturen. Laat ons via het formulier weten waarom jij de perfecte aanvulling op ons team bent. Wie weet is jouw open sollicitatie de eerste stap richting een mogelijke match!